Algemene informatie bardiensten

De bardienst kalender voor het seizoen 2020 is gereed. Vanaf 10 februari 2020 tot 5 maart 2020 dienen jullie twee bardiensten in te plannen. Plan ze snel in want hoe eerder je je inschrijft des te meer keuze je hebt.

 

Zoals bij de meesten van jullie bekend is doen we ook voor het komende seizoen weer een beroep op jullie medewerking om er samen voor te zorgen dat de bar het gezellige middelpunt van onze vereniging blijft.Alle seniorleden (65-) dienen het komende seizoen 2 diensten te draaien of kunnen ervoor kiezen om een coördinatietaak op zich te nemen. Wat houdt dit in: 

Bardienst:

  • Je draait gedurende het seizoen 2 bardiensten van 3 uur per dienst.
  • Dit kan een bardienst of bij evenementen een keukendienst zijn.
  • Om ook de barbezetting bij de competitie en bij evenementen te waarborgen vragen we jullie, indien dit mogelijk is, om minimaal 1 bardienst in een weekend in te plannen. Jullie zouden ons en de club daar een groot plezier mee doen. 

Barcoördinatie

  • Je hebt gedurende het seizoen 12 keer de taak om de bar te openen of te sluiten.
  • Openen is doordeweeks om 19.30 uur. Je bent een kwartier van tevoren aanwezig om de bar te openen, spullen klaar te zetten en de persoon die bardienst heeft te instrueren.
  • Sluiten is doordeweeks uiterlijk om 22.30 uur. Samen met de persoon die bardienst heeft zorg je dat alles opgeruimd is en sluit je de bar.
  • Je kunt 12 losse momenten (openen en/of sluiten) zelf inplannen. Per keer kost dit maximaal een half uurtje tijd.
  • Op woensdagavond 11 maart a.s. is er een instructieavond waarin alles verder wordt uitgelegd. 

Wat is verder nog van belang:

  • Je kiest of voor bardienst of voor barcoördinatie. Reden hiervoor is dat we de groep coördinatoren niet te groot willen laten zijn.
  • Via onze website kun je vanaf 10 februari a.s. zelf je bardiensten of coördinatiediensten vastleggen. Dit kan tot uiterlijk 5 maart. Hier beneden staat verder uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat.
  • Alle leden die op 5 maart a.s. de diensten niet hebben ingepland worden ingepland door de barcommissie.
  • Leden die geen bardienst willen draaien (in het belang van de club zijn er dit hopelijk zo weinig mogelijk) kunnen de bardiensten afkopen voor € 25 per dienst.
  • Leden die hun bardienst afzeggen of niet komen opdagen krijgen hiervoor een nota van € 35 per keer.
  • Geplande bardiensten kunnen onderling geruild worden, echter het is van belang hier de barcommissie van op de hoogte te stellen. Dit kan per mail naar [email protected].
  • Als de barcommissie niet op de hoogte is van een ‘ruil’ en de bardienst komt niet opdagen dan gaat de nota naar het lid dat oorspronkelijk is ingepland.
  • De leden die competitie en/of toernooien spelen willen we vragen geen bardienst in te plannen op het moment dat je zelf moet spelen. In het verleden is het meerdere malen gebleken dat dit niet werkt. 

Hoe werkt het inplannen van de diensten?

Om je bardienst te plannen ga ja vanaf 10 februari naar ace-herten.nl en klik je rechtsboven op "mijn club". Je selecteert dan dat je inlogt met het clublidnummer en logt in met de gegevens die je op 20 januari per email hebt ontvangen. Vervolgens klik je op het tweede tabblad "Diensten".

Je kunt dan door de jaaragenda scrollen en de diensten die jij wil draaien selecteren door op het balkje van de gewenste dienst te klikken. Je kunt ook per week de agenda bekijken dan worden de vakjes iets duidelijker. Een rood balkje betekent dat de dienst reeds vergeven is. Vervolgens komt er een pop-up waarin nogmaals de datum en het tijdstip wordt vermeld. Ook wordt het soort dienst getoond. Klik dan op inplannen en de dienst is gepland.

Je kunt daarna altijd jouw geplande diensten terugvinden door in te loggen en nara het tabblad "mijn agenda" te gaan. Ook krijg je steeds per dienst 3 herinneringen (2 weken, 1 week en 1 dag van tevoren). 

Indien hier vragen over zijn horen wij het graag.

Barcommissie iets voor jou?

Als laatste zijn we op zoek naar versterking van onze barcommissie. We zijn op zoek naar 2 leden die het leuk vinden om in de barcommissie een handje te helpen.De taken bestaan met name uit het ondersteunen van de keukendienst bij toernooien en evenementen en het doen van inkopen voor de bar.Als je het leuk vindt om ons te helpen dan kun je dat doorgeven aan een van onze commissieleden, Brigitte Michiels, Brigitte Briem, Else van Lier, Gerke van Vught, Gerrianne Scheers of Ingrid Sibbing of een mail sturen naar [email protected].